måndag 31 maj 2010

L.A. Baby

FÖRRA HELGEN (jag ber om usräkt för min frånvaro från denna blogg):
Torsdag 20 maj
Jag började morgonen med att gå en snabb promenad med Lily. Därefter blev det ytterligare en promenix ner till tågstationen. 1 timme och 20 minuter spenderades med att skriva brev och läsa bok tills jag slutligen kommit fram till L.A. Union Station. Där skulle jag börja min värsta möjliga bussresa hittills.

Korta versionen: LA's busssystem är inte det smidigaste.

Långa versionen: Jag letade mig fram till Bus Plaza, kunde dock inte hitta min buss så frågade ett par stycken som inte hade någon aning om vilken buss jag pratade om. En kvinna som jobbade för Metro förklarade för mig att jag skulle gå till andra sidan av en byggnad för att hitta den, vilket jag gjorde. Men icke sa nicke. Ännu ett stort frågetecken tycktes skymta fram i pannan. Frågade runt lite till utan några som helst svar. När jag styrde stegen tillbaka mot stationen började en man springa ikapp mig och sa att jag skulle gå till andra sidan vägen för att hoppa på vilken buss som helst och sedan hoppa av vid Hill Street där jag skulle hitta min buss.
Jag gick på en buss och berättade för busschaffören om mitt problem. Chauffören sa att jag hade fått helt fel uppgifter av den mannen. Hon ringde några samtal (medans hon körde som en tok genom LA Downtown) och försökte lista ut var jag skulle gå av. Hon sa att hon skulle släppa av mig vid ett annat ställe där hon "trodde" att en buss till Santa Monica skulle gå förbi. Det var först nu som jag började bli riktigt nervös. Jag hoppade av mitt i LA Downtown (tack och lov att det var förmiddag, annars är det ett ganska farligt område). En bön till Gud och min buss dök upp ett par minuter senare! Väl på bussen insåg att jag faktiskt ska byta en gång till, som tur var mötte jag en snäll tysk com också skulle till Santa Monica College så vi samåkte, och otrligt nog var jag där tio minuter tidigare än vad jag hade trott.
Jag lunchade med Becca x 2 på ett jättemysigt café, och sedan följde jag med på Beccas danslektion.
Efter det blev det fika på Starbucks, för att sedan skjutsa hem några väninnor till Hollywood.
Kvällen spenderades hemma hos Becca i Malibu med prat och skratt och annat.

Fredag 21 maj
Frukost på Starbucks. Sen vidare till Venice Beach där vi såg ett utomhusgym, fem polisbilar och flertalet människor som försökte sälja marijuana. Det blev även lite filmproduktion och photoshoot på stranden.



Vi besökte även ett shoppingcentrum i Glendale, Americana.
På kvällen blev det grillning, jacuzzidopp och sånghäng hos Ahlenius i Hollywood. Jättemysigt!

Lördag 22 maj
Becca och jag begav oss ner mot O.C. Det är svårt att beskriva den känslan jag hade när vi åkte på Pacific Coast Highway med neddragna fönsterrutor, såg surfarna glida på fina vågor och lyssnade på The Beach Boys. Men den känslan var unik och underbar!
Vi stannade till på IKEA och åt lunch - potatismos och köttbullar med lingonsylt. Vi köpte även hem lite gott svenskt såsom lantchips, ballerina, marabou mjölkchoklad och päroncider.
Kvällen spenderades hemma med Greg som bjöd på magnifika hamburgare. Vi tog även ett dopp i jacuzzin och hyrde två filmer (som vi inte såg, då vi båda var helt slutkörda redan kl 10.30 på kvällen.).

Söndag 23 maj
Började dagen med att äta frukost och cruisa runt i en convertable i Laguna Beach. Greg tog oss även till The Top of the World - en jättevacker utsiktsplats.
På eftermiddagen åkte vi till Saddleback Church.

SLUTSATS: Det har var en av de bästa helgerna hittills!

1 kommentar:

  1. oaaaaawowowowoooo! det låter beyond awesome!!
    V I L L O C K S Å ! !

    SvaraRadera