onsdag 19 maj 2010

School's Out

Fredag 14 maj: Filmkväll med girlsen. Barbie - Rapunzel.

Lördag 15 maj: Jag hämtade upp Peggy, vi stannade till på Starbucks och köpte lite frukost för att sedan äta den i Dana Point Harbor. (Jag visade henne bordet Maria Montazami satt vid för ett par veckor sedan, haha.)
Därefter åkte vi vidare på Pacific Coast Highway mot Laguna Beach och stannade till på en vacker strand. VI SÅG DELFINER! Livs levande delfiner som simmade längs med kusten. Fantastiskt vackert. Värdet var dock halvdant, men vi blev kvar ett par timmar och bara pratade. Det finns inget bättre än att bara koppla av helt på en strand. Att havet kan ha en så lugnande inverkan på en är svårt att förstå. Men det är ju vetenskapligt bevisat att människor som bor nära vatten är lyckligare.

Söndag 16 maj: Saddleback Church. Ännu en gång. Ännu en gång lika inspirerande.
Sedan blev det ett besök på Mission Viejo Mall, för att sedan åka hem och plugga det sista inför mina Finals.

Måndag 17 maj: Mitt Final Exam i Matte gick av stapeln. Min professor hade köpt med munkar till alla. Haha! Väldigt avslappnat, och provet var inte så svårt. Det är skönt att ha det ur vägen.

Tisdag 18 maj: Jag hade min muntliga presentation i spanska. Det var längesedan jag var så nervös som idag. Men jag kan meddela herrskapet att det gick bra.
På kvällen blev det till att fira med Peggy och en ny bekantskap, Frida. Vi åkte till Ruby's Diner för att äta middag. Peggy, söt som hon är, gav mig ett "Congratulations on your graduation"-kort och ett Starbucks-card (WOW). Jag blev så glad att ag fällde en tår.
Så nu är skolan äntligen över. 60 dagar kvar att njuta på. Sen blir det till att komma hem och göra någonting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar