söndag 6 juni 2010

Somewhere Over The Rainbow

Torsdag 3 juni
En snabb date på Yogurtland med Peggy Sue.

Fredag 4 juni
Idag medverkade jag på Majas student. Via skype. I två timmar. Haha! Det kändes nästan som jag var där på plats. Hann prata med släktingar, vänner och familj. Underbart!
Jag måste medge att det är inte det lättaste att veta om att man missar en av de största milstolparna i sin systers liv. Men om 19 dagar kommer hon hit och då ska jag fira henne stort. Det går inte att göra annat här i USA. Allt är STORT!

Följde med Peggy och Frida till Spectrum. Där spenderade vi tiden med att äta middag, äta yogurtglass, se "The Killers" på bio (en film jag kan rekommendera) och få ett långt nästintill pinsamt skrattanfall på Target helt utan anledning. Härlig kväll.

Tydligen hade jag kunnat infinna mig på en midsommar-fest för svenskar hemma hos Maria Montazami denna kväll. OM JAG HADE VETAT OM DET!

Lördag 5 juni
Denna förmiddag blev det lite vila på stranden. Här i södra Kalifornien vaknar vi upp med ett tunnt molntäcke på himlen (så kallat "the Marine-layer"). Det försvinner oftast framåt lunch där jag bor, men åker man närmare kusten så ligger det ibland kvar tills eftermiddagen, vilket det gjorde idag. Så det blev inte så mycket till sol, men jag njöt av värmen och ljudet av vågor.
På kvällen fick jag finbesök av Becca. Vi åt god middag, badade i jacuzzin och såg den nya "Sex And The City"-filmen (INTE en film jag kan rekommendera).

Idag (Söndag 6 juni, svenska nationaldagen)
Jag och Becca lagade till svenska pannkakor till frukost, sen bar det av mot Saddleback Church för min del, Malibu för Becca.
Efter det blev det en snabb lunch på Corner Bakery Café med Peggy Sue.
Jag mår inte helt hundra idag - tung i huvet och tom på energi, även fast jag ätit - så eftermiddagen tillbringades ute i hammocken med en bok. Jag tog en promenad med Lily efter lite sömn.

Jason Castro - Over The Rainbow

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar