söndag 21 mars 2010

A Mighty Fortress

Denna söndagmorgon lysnade jag till mångas råd och besökte Saddleback Church. Och jag säger bara WOW!
När jag kom dit var det ett helt campus (av fyra-fem st.) tillhörande den här församlingen/kyrkan som startades för 30 år sen av Rick Warren m.fl.
Rick Warren (pastorn) talade på ett väldigt tilltalande och bemötande sätt om vad Jesus egentligen åstadkom genom sin död på korset.
Efter predikan gick en ung kvinna upp på scenen och sjöng en underbar låt, "A Mighty Fortress" av Christy Nockels, som jag inte kunnat släppa. Det var längesedan jag hörde någon som sjöng så trollbindande som hon gjorde. Fick samma känsla som första gången jag hörde "God of Justice".

De senaste dagarna har annars innehållit mycket sol, träning, läsning, shopping, god (och ja mamma, nyttig) mat och lite annat smått och gott.

Igår insåg jag med förfäran att New Moon faktiskt inte är helt så bra som jag tänkt. Som Twilight-fanatiker var jag såklart tvungen att inhandla DVDn på releasedatumet (speciellt när man kan köpa den i exklusiv 3-disc utgåva för bara 150 riksdaler på amerikansk mark, det är ett stort plus). Så är ändå nöjd med köpet då min samling inte skulle vara fullständig utan den, men måste säga att Twilight är så mycket bättre än uppföljaren. Hoppas Eclipse överraskar mig positivt i sommar.

Bara 4 dagar kvar till Alienssons intar amerikansk mark. Tills jag får krama om Hilda. Konstigt hur saknaden kan bli så stor vissa gånger. Ska bli underbart att få träffa henne igen.
Johannes, om du läser det här så har jag bästa presenten till dig, bara så du vet!

Imorgon är det skola igen, mindre än halva terminen kvar dock.

1 kommentar:

  1. Hej Amanda! Länge sedan och jag vet inte hur jag hittade hit till din blogg så fråga mig inte det XD
    men så fort jag såg Twilight och New Moon nämnas så var jag ju bara TVUNGEN att läsa.

    Jag är Twilightfan och jag förstår inte vad du menar med att New Moon ska vara sämre än Twilight? Jag tycker den är bättre på alla tänkbara sätt. Eclipse däremot verkar ännu bättre efter att ha sett ett klipp från den och trailern <3

    Hoppas att allt är bra med dig på andra sidan jorden. Kram Emmy

    SvaraRadera