torsdag 22 april 2010

I'm a Superstar

Jag ber om ursäkt för denna icke uppdaterade blogg.
Tiden rinner iväg och jag glömmer helt enkelt bort att det kanske finns några därute någonstans som vill veta vad jag sysslar med.

Börjar med att säga grattis till min kära mor som fyllde år igår, hoppas du fått mitt suddiga vykort och att du njöt av Clash of the titans (en film som även jag såg i 3D för ett par dar sedan. Gillar filmen. ÄLSKAR 3D.)

I lördags assisterade jag en talesman (snarare kvinna. Svensk kvinna för att vara mer exakt.) för Volvo på ett event här i Orange County. Stod mest och log (bredvid min favorit Volvo C30) mot en massa High School Kids som gick runt, runt en löparbana som en symbolisk gärning för en ung kille som dog förra året i en bilolycka, och för att genomföra arbetet med mer information om bilolyckor, deras orsaker och konsekvenser för ungdomar.

Det är bara tre veckor och några Final Exams kvar i skolan, och jag kan meddela att det går väldigt bra i alla klasser. Jag har t.o.m. fått förfrågan om att vara en "tutor" (Privatlärare) i spanska, haha. Så tokigt det kan bli.
Men skolan fungerar bra i alla fall. Är lite nervös på grund av ett tal jag ska hålla i spanska, men det får gå det också.
Häromveckan utbrast en klasskompis såhär: "Ey Amanda. Are you like a famous swedish singer that we don't know about? I mean, like living here undercover or something?"
Mitt svar: "Well, finally someone noticed. I had to get out of Sweden 'cause all my fans started to get annoying. Popularity is not that good after a while. Trust me." Sicken lögn.

Jag och Peggy åkte på gudstjänst i Saddleback Church i söndags, igen. Det är en församling jag trivs väldigt bra i. Dom hade samlat ihop bilder på alla medlemmar (typ 30,000 kanske) och fått dom att forma en bild av Jesus med öppna armar. Riktigt fränt.

På grund av regn och överflöd av tid igår så skrev jag ut en massa bilder för att sedan inviga min rosa scrapbook. Så nu har jag på gång och samlar visuella minnen.

För övrigt så har jag Facebook-förbud tills på onsdageftermiddag. Så skulle ni behöva kontakta mig innan dess finns jag att nås via email: amanda_intro@hotmail.com, skype: amanda.m.eliasson eller släng upp en kommentar här.

Saknar mammas mat, svensk sommar och min cykel. Och alla nära och kära såklart, men det är inte precis någon nyhet. Annars trivs jag väldans bra här måste jag erkänna.

Your Mandy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar