tisdag 13 april 2010

San Francisco

Fredag förmiddag begav vi oss norrut. Oss innefattar Peggy, hennes mamma Lotta, hennes bror Viktor och så lilla jag.
Resan började med långa bilköer vilket slutade med att det tog oss tre timmar att ta oss förbi L.A. (något som i utan trafik skulle tagit 1 timme). Därefter hade vi ytterligare ca 7 timmars bilresa framför oss. Men med tre go'a skåningar, sudoku, godis, musik och underbara landskapsvyer utanför fönstret kunde jag inte annat än njuta av livets goda.

Vårat första "stopp" blev i den danska byn Solvang. Invånarantal: 6000. Lite udda med ett danskt samhälle mitt bland alla berg.

Solvang

Häftiga berg.


Väl framme i San francisco letade vi upp hotellet för att få en god natts sömn (vilket dagen efter visade sig vara otroligt välbehövlig).
Kl. 9 på lördagen gav vi oss av, till fots!!!, för att utforska S.F. Vi gick till Union Square, Pier 39, Fisherman's Wharf, Ghirardelli Square, The Golden Gate-bridge, Lombard Street och till huset i filmen "Mrs. Doubtfire". Vi återvände till hotellet kl 9 på kvällen, trött men nöjd.
Lombard Street.

The Golden Gate bridge.
Mrs. Doubtfire's hus.


I söndags blev det en lång bilresa hem igen. Denna gång stannade vi till i Santa Barbara, en stad som ska vara otroligt mysig och vacker. Detta fick vi dock inte riktigt uppleva då det i princip regnade när vi kom fram. Men jag har varit där i alla fall.
Igår (måndag) ville jag varken sitta eller stå. Jag var så trött på att sitta still och kände mig stel i hela kroppen, samtidigt som mina ben var utslitna efter promenader upp och ner för alla backar i San Francisco.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar