lördag 16 januari 2010

Here we go

Har fått lite klagomål på att jag inte uppdaterar denna blogg tillräckligt ofta. (Främst från Maja!) Problemet är det att när jag väl har tid att skriva så somnar jag. Har dock börjat anpassa mig för den amerikanska tidsrytmen, vilket är väldigt skönt.

Så denna veckan har skolan börjat. Kulturell Antropologi var so NOT for me, så jag bytte ut den kursen mot Matte istället. Så de kurser jag läser denna termin är Matte, Spanska och en musik-kurs.
Musikkursen är väldigt basic och egentligen borde jag uppgradera mig till en högre nivå, för jag har redan gått igenom allt som ingår i kursen, men professorn var oerhört inspirerande och hade nya aspekter på vad musik är, plus att nu behöver jag inte plugga lika mycket. Mamma: har du hört "Adagio for strings" av Samuel Barber? fantastiskt vackert stycke, rös hela tiden när professorn spelade upp det.

Jag har redan börjat fynda i detta land, köpt smink för ca 50 kr, som sammanlagt i Sverige skulle kostat ungefär 230 kr (Oh my, Pumpkin-pie!), och köpt en present till Hilda för en ynklig summa riksdaler.

Igår kom Greg hem med en hyrd gammal husbil (volkswagen från -79). Vi tog en tur till en glassrestaurang, och jag måste då säga att det var precis som att åka en berg-och-dal-bana, jätteroligt!!!
Och ikväll ska vi ha en Hej Då-middag för Leidi som åker tillbaka till Brasilien om två dagar, den kvinnan kommer jag verkligen sakna jättemycket.
Förhoppningsvis kommer Becca hit ikväll också, JIPPIE!

Jag ska försöka skärpa mig och skriva lite oftare om vad som händer här.
Och just ja! Denna veckan ska det tydligen bli värsta regnovädret sedan 1995 här I Kalifornien.
Också funkar mitt svenska nummer nu, om någon skulle vilja höra av sig snabbt.

Bye Bye

1 kommentar: