söndag 10 januari 2010

My first American weekend

De tre senaste dagarna har jag hängt efter familjen, och Gregs släktingar, som en svans. Jättehärliga människor som frågar en massa och ger mig komplimanger för precis allt.
På två dagar har jag åkt i två olika "convertables" (cabs), idag i en sprillans ny volvo, den har inte ens släppts på marknaden än, den första som körts runt på amerikanska västkusten, SÅÅÅÅÅ ny är den.
Härligt att glida runt i 25 grader längsmed kusten, låta håret flyga hit och dit och njuta av havsdoften!
Det jobbigaste är att inte ha någon att dela det med. Men snart kommer ju Becca hit. FINALLY!

Jag har även haft två körlektioner (att köra automat var inte alls så bedrövligt), läst bok i strålande sol, ätit god frukost på mysigt café och varit på bio - The princess and the frog - så mysig film! Precis som de gamla Disney-klassikerna, en blandning av Askungen, Den lilla sjöjungfrun och Anastacia.

Imorrn börjar min första kurs - Kulturell antropologi. Är ganska nervös inför min college-debut och hoppas innerligt att de kurser jag valt ska komma till nytta.
Det är häftigt hur väldigt mycket faller på plats, och trots att jag fortfarande lider av hemlängtan många gånger så vet jag att det är här jag ska vara för nu. Jag behöver växa i mig själv, lära mig språket bättre och lära mig att förlita helt på Gud i jobbiga situationer, vilket är svårt att göra hemma i ett tryggt och enkelt Örebro.

Nu ska jag se till att få min lilla skönhetssömn, antar att jag kommer vakna kl 4 inatt igen.

Big hugs from Sleeping Beauty

2 kommentarer:

  1. Tredje gången jag skriver till dig nu.. Men oh, vilken vår du kommer att ha! Jag kommer leva lite genom dina blogg-inlägg känner jag :)
    Kurserna blir nog bra, all kunskap är bra! KOm bara ihåg att den här våren är för dig, så känner du att du ska byta något är de nog vana med det på skolan och så. (Jag är alltid rädd att vara till besvär och önskar jag hade tagit tag i lite mer saker i usa nu i efterhand..)
    Ha det bra med familjen och Gud. Världens bästa vän!
    Tusen kramar/Elin

    SvaraRadera