söndag 17 januari 2010

Irvine and Tustin



Becca anlände hit till Laguna Niguel igår, WONDERFUL! Vi tog ett dopp i jacuzzin under stjärnklar himmel och sov sedan gott i åtta timmar (åtta hela timmar!!!! - vaknade endast till en snabbis runt femtiden, annars sov jag som en stock, äntligen).
Efter att ha ätit mina första amerikanska pannkakor denna morgon drog vi iväg till ett supermysigt shoppingcentrum i Irvine. Fyndade en jacka och örhängen, och åt en väldigt god hamburgare på Beccas favorit"restaurang" - Inn and Out Burger. Hon var som ett barn på DISNEY-land när hon insåg att hon snart skulle få bita i kanske världens godaste hamburgare igen.
Tack Gud för en vän som henne! Njuter av varenda sekund i hennes sällskap.



På kvällen blev jag upphämtad av Noomi som visade mig en annan snabbmatskedja, Panda Express (snabbmat två gånger på en dag, inte bra Mandy!), och affären Target där vi spenderade lite för mycket tid.
Därefter åkte vi hem till hennes hus i Tustin, som fortfarande har alla amerikanska juldekorationer uppsatta, för att prata lite om allt hit och dit.
Lite konstigt men ändå jätteskönt att umgås med människor hemifrån, kul att ha några som man kan dela allt det nya med.
Varje dag slår det mig mer och mer att jag faktiskt är här, i Kalifornien, i Laguna Niguel. Under tre månader arbetade jag för att ta mig hit och nu är jag verkligen här. Helt otroligt!

Idag sa vi Adjö till Leidi som åker tillbaka till Brasilien imorn. Har bara känt henne i två veckor men ändå kommit henne så nära, så till och med jag fällde flera tårar. Tänk vad många underbara människor det finns här i världen. Alla nära och kära där hemma såklart, men även min nya familj här och många runt omkring. Jag är verkligen välsignad med goda vänner och familjemedlemmar!

Och förlåt till alla er som förväntar sig en spännande och finskriven blogg. Jag tycker det är ganska svårt att formulera allt på ett underhållande sätt, så den här bloggen är mest till för dom som tycker det är intressant att veta vad jag håller på med här borta.
Nu regnar det ute och jag ska sova!

5 kommentarer:

  1. Oj, vad du hunnit med mycket! Träffat både Becka o Noomi i helgen. Kul med bilder i detta inlägg, då kan man lättare tänka sig in i din verklighet. Vad skönt att du kan sova bättre, det tär med för lite sömn i kroppen. Tänker mycket på dig. Kram Lovisa

    SvaraRadera
  2. Jag uppskattar dina ord rikligt!
    Berg o dalbana till en glassbar jag gillar. Det har vi inte här haha,)
    Va fin du är på bilderna! VIlken cooling buss.
    KO nyss fr veterinären. En mycket vacker vetrinärinna som hade glada lockar o ett intressant liv.
    Ska tipsa mor o far om din blogg. De undrar vad du gör o mår:)
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Tack Girlies!

    nere? vem?

    SvaraRadera
  4. Du.. det är precis det här vi vill att du ska skriva om;) vardagen! så fortsätt skriva som du gör, inget behöver du ändra på minsann!
    Härligt att höra att du verkar trivas??
    kram i massa
    Matilda Habo

    SvaraRadera