söndag 24 januari 2010

Singin' in the rain

Det har väl gått ungefär en vecka sedan jag skrev här sist och Maja är såklart inte glad för det.
Men vad ska jag säga, jag är då inte en bloggmänniska så som alla andra unga svenska tjejer verkar vara.

Denna vecka har vi haft rejält oväder här i Kalifornien (och då menar jag verkligen rejält!). Ett halvt smalt träd föll ner över ena sidan av trädgården och staketet på andra sidan föll nästan ihop. Först var det som en riktigt regnig period hemma i Sverige, men när dom gick ut med tornado-varning blev jag skraj. Då passade vi på att göra en fashionshow! Trust me, I should be a model.


Nåväl, senaste veckan har fått mig att landa på riktigt här i min nya vardag och jag har äntligen lärt mig att anpassa mig till de nya rutinerna. Och wow vad jag trivs bra. Pratade precis med Becca om att det här är lite för bra för att vara sant egentligen, okej att det är riktigt jobbigt många gånger men när dom korta perioderna är över känns allt bättre än bra! Jag kan se Guds godhet i människorna, naturen och i mig själv.


Det märktes speciellt idag när jag var ute på en underbar eftermiddagspowerwalk (och oj vad jag måste komma igång med träningen igen, konditionen har försämrats rejält de senaste veckorna, så på med joggingskorna Mandy!). Efter det blev det härlig mat och ett dopp i en het jacuzzi.





I fredags hade vi pizza&movie-night, supermysigt. Och igår följde jag med familjen till Starbucks för en morgon-Chai-Latte med underbar utsikt. Resten av dagen spenderades med att läsa, skriva brev och slappa tills kvällsdags. Då hämtade Noomi upp mig för att ta mig till en IMAX-biograf i Irvine, men icke sa nicke. Biljetterna till Avatar 3D på IMAX hade tagit slut ett par minuter innan vi kom, så det blev Sherlock Holmes på vanlig bioduk istället vilket inte var så dumt det heller.





Nu blir det sömn och ladda batterierna inför Matte imornbitti, Jippie!

2 kommentarer: