lördag 27 februari 2010

Candy Rain

Friday is Pizza & Movie-night! Så igår såg vi G-force - en av de sämre filmer jag sett.

Regnet föll ner som bara den denna morgon. Fick mig att vakna upp om och om igen när jag egentligen hade behövt min lilla skönhetssömn.
Så fort det klarnade upp tog jag en powerwalk med Lily (behövdes efter att jag ätit lite för mycket sött igår) för att sedan slappna av framför tv:n. Elvis and Anabelle. Jag totalt avskyr amerikansk tv-shopping. Johannes, när du kommer hit så ska du få se på riktigt tv-shopping. Du som kan titta på det för nöjes skull.

Det är lite lustigt hur man lever i tankar och känslor hela tiden. Jag har gått från att sakna Sverige till att längta efter Sverige. Det är STOR skillnad på dom två.
Saknaden stoppade mig från att njuta av verkligheten här och fick mig att fokusera på helt fel saker.
Längtan är så mycket bättre. Samtidigt som jag längtar tills den dag jag kommer hem till familj och vänner så inser jag vilken tur jag har att få vara här och kan utnyttja tiden på det sätt jag vill. Och jag längtar efter allt jag kommer vara med om här, allt jag ÄR med om här.
Jag vill utforska Kalifornien, jag vill leva här och må bra här. Och det gör jag sannerligen!

Snart ska jag träffa en svensk tjej som bor supernära. Det blir förhoppningsvis lite shopping, bio och något amerikanskt att äta på Irvine Spectrum.

1 kommentar:

  1. Amanda du ä bäst. Visste väl att du skulle fixa detta. Puss och kram från moster i Värnamo

    SvaraRadera