tisdag 23 februari 2010

Street Lights

Jag tror seriöst att klockorna i staterna går fortare än klockorna hemma i Sverige. Tiden går så galet fort. Eller ja, det känns som jag varit här längre än de 7 veckor som jag varit, men de senaste dagarna har bara svischat förbi. Träffade en jättego' svensk tjej i söndags som varit här i 15 månader, och vi diskuterade just det här. Att det är något speciellt med tiden i USA för jag har då aldrig varit med om något liknande.

Spanska-lektionen idag var väldans rolig. La profesora de mi clase es muy, muy divertido! Vi hade en tävling idag, och de två gånger jag sprang upp till tavlan (för att skriva ett nummer på spanska) så vann mitt lag, YEY!
Det är skönt att jag vågar ta plats och inte håller mig tillbaka i ett hörn som lilla amanda eliasson skulle gjort för fem år sedan. I'm enjoying life, that's for sure!
Efter det blev det lite städning och luncha i parken, mysigt värre.

Med undantag för ikväll så har jag börjat med en ny rutin, att varje kväll ta en halvtimmes powerwalk med hunden. Bra med frisk luft, lite motion och lite alonetime. Och varje gång jag tar ett steg utanför dörren häpnas jag av hur vackert det är här. Även i mörkret (tack och lov för lyktstolpar). Det är obeskrivligt vackert.
Jag måste få min dagliga sudoku-dos, minst ett sudoku varje kväll, och jag måste klara av det i L.A. Times. Gör jag inte det är det illa för då måste jag kompensera upp det med ganska många sudokun, och det plus min älskade bok "Dear John" håller mig för tillfället uppe sent om kvällarna, icke bra.

Kl är 10.20pm och jag ska se till att sova rejält gott inatt. Jag fullkomligt ÄLSKAR min säng förstår ni så det ska nog inte bil några problem.

Good Night Sunny California and Good Morning Snowy Sweden

1 kommentar:

  1. Luncha i parken de vill jag med. men de ska ja nog göra ändå m varm chai! det än ngt visst med det. kommer du ihåg då vi var med daniella (o flipp) o picknicka i stadsparken? det var genomträngande vänberusning o sol i kombination! oj oj
    sanna v

    SvaraRadera