söndag 14 februari 2010

Valentine's Day

Den senaste veckan har gått väldigt fort. Jag mår jättebra gör jag, har varit ganska trött senaste tiden men det bättrar sig.

I fredags, efter att ha spenderat ett par timmar i parken under strålande sol, fick jag besök av goa Becca. Hon hämtade upp mig och tog mig vidare till restaurangen Cheesecake Factory, som främst är berömda för sina delikata cheesecakes. Men o vad god mat vi åt, och i väldigt mysig miljö. Dock gjorde jag mina vanliga pinsamma misstag: spillde pasta med sås över mina byxor och hela golvet, puttade ner min jacka i gången (i pastan på golvet) så en servitris fick plocka upp den, och när vi väl skulle gå böjde jag mig ner för att ta upp något så min rumpa blockerade hela gången för ett gäng servitörer som verkligen ville förbi snabbt. Bummer!


Därefter drog vi en snabb men effektiv shoppingrunda på flashiga Irvine Spectrum. Inhandlade en klänning och en grå kavaj.

Vi lyckades få kanonplatser i biosalongen (här i USA har man inga bestämda platser, och vi kom dit i sista sekund men Becca letade upp två bra platser). Valentine's Day var en av de bästa filmerna jag sett på länge. Love Actually-feeling med små historier som alla utspelade sig runt omkring i L.A. Väldigt roligt att se en massa ställen på bioduken som man själv nyss besökt.
Kvällen avslutades med girl-talk tills sent in på natten.

Lördagen började med Blueberry-pancakes (så amerikanskt) innan vi drog iväg för att fixa lite ärenden. Efter god mexikansk mat blev det lite solande ute vid poolen innan Becca drog vidare till San Diego. Jag stannade kvar här och hade filmkväll i pyjamas med girlsen.

Idag har det varit fantastiskt väder. 27 grader och strålande sol, så jag har läst och pluggat ute vid poolen och tvättat bilen.
Fick jättegoda tryfflar och oerhört gulligt kort av familjen för att det är Valentine's Day. Oj vad dom satsar stort här på såna här "helg-dagar". Hjärtan och rött och rosa och choklad överallt.
Jag följde även med familjen ner till Beachen och vandrade lite, och OH MY vad det är vackert här. Går inte att beskriva!




Många undrar hur det går för mig i skolan, och det går väldigt bra. Alla rätt hittills på alla prov så jag ska inte klaga. Kan dock medge att jag inte ser fram emot mitt stora spanska-prov på torsdag men det går som det går, tänker inte vara nervös inför det.
Och engelskan går väldigt bra den också, vilket är skönt.
Så nu väntar ännu en vecka i Cali. Hoping for some more sun and fun!

1 kommentar:

  1. OJ OJ. Jag vet här hänger de upp hjärtan i fönstren, liksom som adventsstjärnor. hänger o dinglar överallt... o sen såg jag även en allahjärtansdag-frukost genom ett fönster. kära hjärtanes, vilken hjärtlig skyltsöndag!

    Fortsätt me dina solmöten! de gör dig gott!
    <3

    SvaraRadera