måndag 1 februari 2010

We run L.A.

Tack och lov för tågförbindelse (även om det tog cirka två och en halv timmar).
I fredags gav jag mig iväg till Malibu för att hälsa på Becca och L.A.
Blev upphämtad av Rebecca x 2 och vi åkte runt i mörka dalar, men oh så vackert det var, det lilla man såg iaf.
Lördagen började sedan med en jättemysig och underbart god frukost på Malibu Pier med utsikt mot havet och fortsattes sedan av shoppingtur på Third street i Santa Monica.



Efter att ha inhandlat ett par, jeans, en tröja och en kofta blev det lite sightseeing i Santa Monica som avslutades med ett besök på Santa Monica Pier.
Väl på piren var jag tvungen att åka pariserhjulet då det står med på min "To-do-in-California"-lista. Jag fick med mig Becca som var oerhört nära att hoppa när vi nått toppen, hon nämnde inte innan att hon är väldans höjdrädd. Oj vilken panik hon fick och oj vad jag skrattade, dum som jag är. Bilden nedan togs denna stund.

Kvällen spenderades i Beccas superstora hus som ligger hur vackert som helst uppe i bergen med havsutsikt.
På söndagen hade vi planerat att åka till Dream center på Gudstjänst, men stackars Becca mådde inte så bra, så vi sov lite längre istället.
Sedan blev det biltur genom Beverly Hills med stuldestination: Hollywood. Där gick vi en stund på Walk of Fame, och jag kan ju då medge att det inte alls var som jag hade tänkt mig. L.A. över huvudtaget var inte alls som jag tänkt mig. Helt totalt annorlunda från Orange County. Tänker inte avslöja så mycket dock, antar att många av er som läser kommer ta er hit en vacker dag.

Vi lyckades hitta Beccas lilla "smultronställe" i mysiga Hollywood Hills med fantastisk utsikt mot Hollywood-skylten och L.A. downtown.



Efter en toppenhelg tog jag ett proppfullt tåg från Union station (där jag för övrigt mötte på en stockholmare som skulle med samma tåg och till samma detsination som jag, vad är oddsen haha), och det var väldigt skönt att komma tillbaka till Laguna Niguel och känna att man kommit hem!
De senaste två dagarna har flytit på bra, och allt jag var nervös för förra veckan kring skolan har löst sig. Tack Gud!
Och om ca sju veckor kommer mamma, pappa, johannes och hilda. JIPPIE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar